„Utekl rok a já jsem z té samé fabriky, ve které jsem pár dní pracoval, odkoupil šrot a odvezl ho na vozíku do školy. V dílnách jsem ho pak prodal jako hutní materiál. Po cestě z Děčína do Ústí nad Labem se šrot zušlechtil asi 40krát. A to byla ta chvíle, kdy si řekl: „Aha, to by šlo."
Cenné zkušenosti pro budoucí podnikání získal Martin při prodeji přípravků na hubnutí společnosti Herbalife, které ale nakonec skončilo krachem.
„Herbalife fungovalo, když jsem tam měl vášeň, když mě to bavilo, tak to šlo. Jakmile jsem tu vášeň ztratil, byl konec. Takže sledujte svoji vášeň, protože pokud vás to nebaví, netěší vás to, je něco špatně."
I přesto, že podnikání neskončilo zrovna šťastně, ovlivnilo ho na celý život. „Nikdy v životě jsem už tolik nepracoval, za tak málo výsledků."
Jak sám říká, naučil se vytrvalosti, což se mu v budoucí kariéře nesmírně vyplatilo.
„Všechno potom už bylo jednoduší." A tip, pro začínající podnikatele? „Všem začínajícím podnikatelům bych doporučil padnout tzv. na hubu. Každý správný podnikatel musí alespoň jednou zkrachovat a pokud se to stane hned na začátku, moc se tím netrapte, zaplaťte dluhy a využijte zkušenosti. Mně krach velmi pomohl.“
V roce 2020 pak Martin Hausenblas spoluzaložil firmu ADLER Czech, která je dnes jedním z největších výrobců a vývozců reklamního textilu v Evropě.
Stal se také zakladatelem a spolumajitelem on-line taxislužby Liftago, která propojuje pasažéry přímo s řidiči taxíků. A protože věří v čisté podnikání, v roce 2010 založil sdružení Podnikáme bez korupce.
Je velmi aktivní v Ústeckém kraji, kde se stal také Podnikatelem roku 2020 a kde spolu s Ústeckou komunitní nadací založil Stipendijní fond Renesance. Ten má za cíl umožnit mladým lidem naučit se jazyk, získat vzdělání a zkušenosti v zahraničí.