Gamifit, projekt Matyáše Michela, který vyhrál Validation Contest #0123, vznikl během pandemie covidu-19. Z B2B plánu pro školy přešli se spoluzakladatelkou k modelu B2C, a to s podporou právě StartupBox Validation Challenge. A co doporučuje Matyáš budoucím startupistům? "Umět validovat a získávat informace o potřebě zákazníků je ten no. 1 skill, který se musíte naučit co nejrychleji!" Tak příjemné čtení!
Nápad prvně začal vznikat mezi mnou a mojí spoluzakladatelkou Andreou během covidu-19. Andrea před lockdownem pracovala jako trenérka dětí, takže z první ruky viděla, jak covid ještě zhoršil už tak velmi zásadní problém nedostatku pohybu u dětí.
Reálně pracovat na Gamifitu jsme začali až o něco později, a to někdy na začátku roku 2021, když jsme se rozhodli spojit Andrei vhled do problematiky s mým byznysovým backgroundem.
Úplný začátek Gamifitu byl spojený hlavně s inovačním maratonem Nakopni Prahu. Přestože jde o “maraton”, byl to spíše sprint, který nám umožnil rychle si ujasnit a otestovat první koncept produktu.
Po úspěchu v Nakopni Prahu, kde byl ještě plán vytvářet B2B řešení pro školy, jsme po první fázi validace došli k závěru, že větší smysl by pro nás dávalo B2C, kde je ale ta validace podle nás těžší. Validation Challenge od StartupBoxu nám v tomhle období, kdy jsme přemýšleli o pivotu, dal super timelinu a mentoring pro tu B2C validaci.
Rozhodně to, jak validovat. Máme za sebou nějaké kurzy Design Thinking a Lean metodiky a já navíc studuji psychologii, kde je ta metodologie výzkumu vlastně podobná. A StartupBox nám v tomhle ohledu také dost pomohl, stejně tak Validation Money od ČSOB, kterého jsme se současně zúčastnili.
Ne.
Nic bych asi jinak nedělal. Hodně z toho, jak o Gamifitu přemýšlíme se od našeho startu převrátilo úplně naruby, ale ty chyby na začátku nás toho hodně naučili a bez nich bychom neměli zdaleka takový insight do problematiky, kterou řešíme.
Asi největší změna nastala u našeho business modelu. Na začátku jsme si mysleli, že jdeme krásně inovovat školství, ale zjistili jsme, že to je sakra těžký trh.
Umět validovat a získávat informace o potřebě zákazníků je ten no. 1 skill, který se musíte naučit co nejrychleji!
B2B validace, soutěž Nakopni Prahu (3. místo).
Projektová podpora od Operátora ICT.
Pivot k B2C modelu, StartupBox Validation Challenge, ČSOB Validation Money, rozhovory a Fakedoor test.
ČSOB StartIT, vývoj a testování prototypu.
Soutěže Falling Walls Lab (2. místo) a FTVS Měníme svět pohybem (1. místo).
Začátek vývoje MVP, začátek výzkumu “Proč (ne)jsou děti aktivní? Technologie, motivace a pohyb dětí v digitální době.”